وزیر فرهنگ فلسطین با همتای روسی خود در مورد تقویت همکاری های فرهنگی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری وفا: در چارچوب تقویت روابط فرهنگی فلسطین و روسیه، عماد حمدان وزیر فرهنگ فلسطین با اولگا لیوبیموا همتای روسی خود در شهر سن پترزبورگ دیدار کرد.

این دیدار به عنوان بخشی از تلاش ها برای تقویت همکاری های فرهنگی مشترک بین دو کشور با توجه به چالش های پیش روی مردم فلسطین انجام شد.

در این دیدار وزیر حمدان بر استحکام روابط فلسطین و روسیه در سطوح مختلف تاکید کرد و بر اهمیت تداوم همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد. وی بر لزوم حمایت از زیرساخت های فرهنگی در فلسطین به عنوان بخشی از تعهد روسیه به حمایت از فرهنگ فلسطین تاکید کرد.

آقای وزیر حمدان در سخنرانی خود در دهمین مجمع بین‌المللی فرهنگ‌های متحد از استقبال خوب وزیر روسیه تشکر کرد و از فرصتی که برای انتقال پیام مردم فلسطین و رنج‌های آنها فراهم شد قدردانی کرد. وی همچنین با اشاره به ادامه جنگ و نسل‌کشی در این منطقه، درباره وضعیت کنونی غزه نیز صحبت کرد.

لیوبیموا وزیر روسیه نیز به نوبه خود بر حمایت مستمر روسیه از مردم فلسطین و علاقه آن به جنبه فرهنگی تاکید کرد. او آمادگی روسیه را برای حمایت از روشنفکران فلسطینی، به ویژه کودکان، از طریق پروژه هایی با هدف کاهش تأثیرات روانی دشواری که آنها در معرض آن قرار دارند، ابراز کرد.

خانم وزیر همچنین بر آمادگی روسیه برای پذیرایی از کودکان فلسطینی در پروژه های مختلف که به حمایت روانی و آموزشی آنها کمک می کند، تاکید کرد. وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر اهمیت تداوم همکاری در زمینه آکادمیک، آمادگی روسیه را برای پذیرش جوانان فلسطینی در موسسات فرهنگی خود برای دریافت آموزش و پرورش و ارتقای مهارت‌های آنها
یادآور شد.

ملاحظات کارشناسی:

همانطور که مشخص است پس از طوفان الاقصی، دولت ها و ملت های دنیا بیش از قبل به سمت دو قطبی حق و باطل (علیرغم هزینه هایی که به جبهه حق وارد می‌شود) میل پیدا کرده اند.

در این راستا برخی قدرت های بزرگ و نوظهور که می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در پایان نسل کشی غزه داشته باشند، علیرغم سیاست های اعلامی حمایت از فلسطین متاسفانه سیاست های اعمالی شان (به خاطر حفظ و ثبات اوضاع امنیتی و اقتصادی کشورهایشان) بسیار محتاطانه و منفعلانه است.

البته نباید از ظرفیت کشورهای بلوک شرق در زمینه فرصت های دیپلماسی فرهنگی در مقوله فلسطین غافل بود و در این خصوص می‌توان برنامه های مشترکی را نیز پیگیری نمود.

منبع: خبرگزاری وفا / 25 شهریور 1403/ 12 ربیع الاول 1446هجری قمری/ 15 سپتامبر 2024 میلادی

https://www.wafa.ps/Pages/Details/103651

کد خبر 21098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =